Samenwerken met Decom is kiezen voor advies zonder flauwekul en een nuchtere aanpak. Met kennis van zaken en focus op service.

NO-NONSENSE ADVIES

ICT werkplekbeheer

Focus op uptime

Medewerkers moeten ongestoord kunnen werken. Dat is het uitgangspunt voor ons ICT werkplekbeheer, met security management (digitale veiligheid) hoog in het vaandel. Dit betekent dat wanneer we de werkplekken in beheer nemen, we zelf een firewall en virusscanner installeren. Uiteraard voor zover de bestaande oplossingen in onze ogen niet voldoen.

Beheer afgestemd op de gebruiker

Decom levert beheer op Microsoft 365 cloud oplossingen. We bieden een drietal serviceniveaus. Hier bovenop bieden we nog enkele (maatwerk)opties. De behoefte stemmen we onderling af. Voor ZZP-ers en bedrijven zonder cloud licenties, bieden een Basis abonnement.

1e en 2e lijn support

ICT werkplekbeheer bieden we aan in samenwerking met ICT-Partners. Voor klein MKB leveren wij de 1e lijn support en vallen op onze partner terug voor de 2e lijn ondersteuning. Grotere organisaties of complexe ICT omgevingen laten we direct behartigen door ICT-Partners, waarbij Decom de regie houdt.

Is er sprake van Telecom en ICT werkplekbeheer, dan bepalen we onderling bij wie de service calls binnenkomen.

 

Toelichting Diensten & Services

Een ICT werkplek kan eenvoudig tot zeer uitgebreid laten beheren. Veelal afhankelijk van type gebruiker. Wat elke optie zoal betekent, staat hieronder beschreven.

Ik wil ook beheer afgestemd op de gebruiker!

Vertel mij meer!

Managed Werkplek

  • Het beheren en onderhouden van de standaard software (Office, Acrobat, virusscanner)
  • Het installeren van werkplekken met behulp van Intune
  • Remote Ondersteuning en hardware/software vragen en problemen
  • Bijhouden CMDB

 

Service en incident management

Incident Management heeft tot doel om bij verstoringen zo snel mogelijk de dienstverlening te herstellen, dan wel een tijdelijke oplossing (work around) aan te bieden. Een Incident is een storing aan de afgesproken dienstverlening. Iets werkte eerst wel en nu niet meer.

De Servicedesk is voor de klant het Single Point of Contact voor diensten die bij Decom in beheer zijn. Decom levert in samenwerking met ICT-partners een skilled Servicedesk die het merendeel (globaal 80%) van de Incidenten zelf kan afhandelen. Wanneer er aanvullend onderzoek nodig is, wordt er functioneel geëscaleerd naar een 2e lijn medewerker of technisch consultant.

Managed Antivirus as a Service

Je bedrijf zo goed mogelijk beschermen tegen cyber security is een absolute must. Hiervoor zijn vele op elkaar aansluitende diensten waarmee alle verbindingen en gebruikte apparatuur veilig te gebruiken zijn. Een antivirus, of eigenlijk beter ‘End Point Protection’  (EPP) is een onderdeel binnen het pakket aan maatregelen. EPP is een toevoeging bovenop een Mobile Device Management (MDM) omgeving.

Decom zorgt voor een goede Antivirus en Spamfilter Protection. Decom gebruikt voor desktops beheer onder andere het F-Secure Protection Service For Business pakket. Met de EPP oplossing van Decom zijn uw desktop pc’s, laptops en servers beschermd tegen ransomware en virussen met de modernste antivirus software. Decom installeert, configureert en beheert de EPP software. Op deze manier beschikt de organisatie altijd over de laatste versie van de antivirus software waardoor de werkplek continu beveiligd is tegen externe cyber aanvallen.

Kenmerken:

  • Altijd up-to-date bescherming voor PC en laptop
  • 24×7 realtime updates
  • Detectie en bescherming ransomware en virussen
  • Snelle installatie
  • Volledig beheerde oplossing
  • Geen systeembelasting
  • AVG-proof aantoonbare maatregel

Spamfilter & Antivirus voor mobiel
Decom adviseert voor smartphones de F-Secure SAFE app. Deze heeft een Antivirus en spamfilter al standaard ingebouwd.

Printer management

Middels deze dienst beheren we de (gedeelde) netwerkprinters die in gebruik zijn. We lossen problemen op met het printen in het netwerk of vanaf een smartphone. Denk hierbij aan:

  • Wachtrijen die vastlopen van printers en documenten die de gebruikers niet meer kunnen afdrukken;
  • Printers die niet meer in het netwerk staan / toegevoegd moeten worden / of benaderbaar moeten zijn vanaf buitenaf;
  • Updaten van verouderde printer software en firmware

Changemanagement

Change Management omvat het gestructureerd (laten) uitvoeren van gewenste en/of noodzakelijke wijzigingen waarbij impact en risico’s zo optimaal mogelijk onderkend zijn en waardoor ongeplande verstoringen en afwijkingen van het dienstenniveau als gevolg van deze wijzigingen zo minimaal als mogelijk zijn.

Patch & Release management

Een patch is software dat wordt gebruikt om fouten op te lossen of updates uit te voeren aan software en/of ICT systemen, met name Windows en Office 365 software. Patch Management houdt de werkplekomgeving actueel en stabiel en beschermt het de organisatie tijdig tegen steeds nieuw ontdekte kwetsbaarheden.

Licentiemanagement

Het Licentiemanagement zorgt voor 100% compliance van de licenties die in gebruik zijn en door Decom geleverd. Hierdoor beschikt de organisatie altijd op het juiste moment over de juiste licentie en het juiste contract met de fabrikant van de licentie. Decom zorgt in samenwerking met ICT-p tevens voor de juiste administratieve afhandeling. U ontvangt daarom altijd een factuur op basis van de actuele situatie.

Calamiteitenmanagement

Dit is het oplossen van incidenten met een bepaalde prioritering die we buiten het reguliere support venster van de SLA moeten oppakken.

Ik wil ook beheer afgestemd op de gebruiker!

Vertel mij meer!

Managed Werkplek

  • Het beheren en onderhouden van de standaard software (Office, Acrobat, virusscanner)
  • Het installeren van werkplekken met behulp van Intune
  • Remote Ondersteuning en hardware/software vragen en problemen
  • Bijhouden CMDB

 

Service en incident management

Incident Management heeft tot doel om bij verstoringen zo snel mogelijk de dienstverlening te herstellen, dan wel een tijdelijke oplossing (work around) aan te bieden. Een Incident is een storing aan de afgesproken dienstverlening. Iets werkte eerst wel en nu niet meer.

De Servicedesk is voor de klant het Single Point of Contact voor diensten die bij Decom in beheer zijn. Decom levert in samenwerking met ICT-partners een skilled Servicedesk die het merendeel (globaal 80%) van de Incidenten zelf kan afhandelen. Wanneer er aanvullend onderzoek nodig is, wordt er functioneel geëscaleerd naar een 2e lijn medewerker of technisch consultant.

Managed Antivirus as a Service

Je bedrijf zo goed mogelijk beschermen tegen cyber security is een absolute must. Hiervoor zijn vele op elkaar aansluitende diensten waarmee alle verbindingen en gebruikte apparatuur veilig te gebruiken zijn. Een antivirus, of eigenlijk beter ‘End Point Protection’  (EPP) is een onderdeel binnen het pakket aan maatregelen. EPP is een toevoeging bovenop een Mobile Device Management (MDM) omgeving.

Decom zorgt voor een goede Antivirus en Spamfilter Protection. Decom gebruikt voor desktops beheer onder andere het F-Secure Protection Service For Business pakket. Met de EPP oplossing van Decom zijn uw desktop pc’s, laptops en servers beschermd tegen ransomware en virussen met de modernste antivirus software. Decom installeert, configureert en beheert de EPP software. Op deze manier beschikt de organisatie altijd over de laatste versie van de antivirus software waardoor de werkplek continu beveiligd is tegen externe cyber aanvallen.

Kenmerken:

  • Altijd up-to-date bescherming voor PC en laptop
  • 24×7 realtime updates
  • Detectie en bescherming ransomware en virussen
  • Snelle installatie
  • Volledig beheerde oplossing
  • Geen systeembelasting
  • AVG-proof aantoonbare maatregel

Spamfilter & Antivirus voor mobiel
Decom adviseert voor smartphones de F-Secure SAFE app. Deze heeft een Antivirus en spamfilter al standaard ingebouwd.

Printer management

Middels deze dienst beheren we de (gedeelde) netwerkprinters die in gebruik zijn. We lossen problemen op met het printen in het netwerk of vanaf een smartphone. Denk hierbij aan:

  • Wachtrijen die vastlopen van printers en documenten die de gebruikers niet meer kunnen afdrukken;
  • Printers die niet meer in het netwerk staan / toegevoegd moeten worden / of benaderbaar moeten zijn vanaf buitenaf;
  • Updaten van verouderde printer software en firmware

Changemanagement

Change Management omvat het gestructureerd (laten) uitvoeren van gewenste en/of noodzakelijke wijzigingen waarbij impact en risico’s zo optimaal mogelijk onderkend zijn en waardoor ongeplande verstoringen en afwijkingen van het dienstenniveau als gevolg van deze wijzigingen zo minimaal als mogelijk zijn.

Patch & Release management

Een patch is software dat wordt gebruikt om fouten op te lossen of updates uit te voeren aan software en/of ICT systemen, met name Windows en Office 365 software. Patch Management houdt de werkplekomgeving actueel en stabiel en beschermt het de organisatie tijdig tegen steeds nieuw ontdekte kwetsbaarheden.

Licentiemanagement

Het Licentiemanagement zorgt voor 100% compliance van de licenties die in gebruik zijn en door Decom geleverd. Hierdoor beschikt de organisatie altijd op het juiste moment over de juiste licentie en het juiste contract met de fabrikant van de licentie. Decom zorgt in samenwerking met ICT-p tevens voor de juiste administratieve afhandeling. U ontvangt daarom altijd een factuur op basis van de actuele situatie.

Calamiteitenmanagement

Dit is het oplossen van incidenten met een bepaalde prioritering die we buiten het reguliere support venster van de SLA moeten oppakken.

Close contact

Voer uw gegevens in om toegang te krijgen tot de download